• Alle høyrisikoprodukter er testet og sertifisert.
• Sertifiserte testbyråer tester våre produkters kvalitet, funksjonalitet og sikkerhet.
• Leverandørerklæringer bekrefter at produktene oppfyller de nødvendige spesifikasjonene.
• Hvis det er aktuelt, kan man be om en samsvarserklæring.
• Vårt samsvarsteam holder seg oppdatert på endringer i gjeldende lover og forskrifter. Dette sikrer den kontinuerlige sikkerheten til produktene våre.
Ikke bare er Clipper Interall registrert, men vi krever også at leverandørene våre er det. Hvert år sender vi etiske retningslinjer til leverandøren og får den signert tilbake. På denne måten vet vi med sikkerhet at de også respekterer og overholder menneskerettighetene og at produktene våre er produsert under gode arbeidsforhold.
Clipper Interall oppfyller kravene og retningslinjene for å starte, administrere og forbedre organisasjonsprosesser, slik at våre produkter fortsetter å oppfylle kravene til kunden og følger gjeldende lover og forskrifter.
Clipper Interall streber etter å gjøre kolleksjonen sin mer bærekraftig. Derfor har vi satt oss et mål om å gjøre 80% av produktene våre bærekraftige innen 2030. Clipper Interalls produkter vil ha bærekraftsfunksjoner som «resirkulert» og «organisk». Clipper Interall vil støtte disse egenskapene med globalt anerkjente bærekraftssertifiseringer. Det har vært gjennomført flere sertifiseringsrevisjoner de siste månedene. Flere nyheter om de oppnådde bærekraftssertifikatene kommer snart.
Clipper Interall er FSC-sertifisert. FSC står for Forest Stewardship Council, en frivillig sertifisering som beviser at tre og bambus som brukes til våre produkter kommer fra bærekraftig og ansvarlig skogforvaltning. Skogene verifiseres og sertifiseres av en uavhengig part, og produkter fra disse skogene kan selges som FSC-sertifiserte. Hvert ledd i forsyningskjeden for disse produktene må være sertifisert. Dette sikrer at produktene faktisk kommer fra bærekraftig skogforvaltning.
Vi jobber tett med GSES (Global Sustainable Enterprise System). Dette systemet danner en universell og verdensomspennende bærekraftsstandard, basert på hundrevis av bærekraftsmerker og standarder for produsenter, leverandører og (slutt)kunder. Vi streber etter å tilby reklameprodukter med minimal innvirkning på miljøet. Disse produktene er produsert i henhold til strenge etiske standarder og oppfyller de høyeste europeiske sikkerhetsstandardene. Takket være samarbeidet med GSES kan vi få en uavhengig vurdering av vår kolleksjons bærekraft, basert på disse pilarene som er viktige for oss: mennesker, økologisk fotavtrykk og forretningsdrift.
Dagens overraskende gave... for en bedre morgendag.
Dersom du har noen spørsmål eller trenger hjelp, vennligst kontakt oss på
21 09 37 37 (kan kontaktes fra 08:30 - 16:00 mandag til fredag)